maanantai 2. joulukuuta 2013

Avainjemma


Tapahtuu meillä aamulla klo 00.20:
valoja sytytellään,
laatikoita pengotaan,
kaapinovia kiskotaan auki,
taskuja käännetään ylösalasin.
Otetaan taskulamppu ja lähetään ulos.
Mä yritän nukkua.
Tapahtuu meillä seuraavana aamupäivänä klo 11.20:
möngitään pitkin lattioita ja 
kurkitaan huonekalujen alle.
Mä yritän olla muina miehinä.
Äkkiä hihkastaan, nostetaan jotain mun mansikkakopasta
ja sen jälkeen luodaan syyttävä katse mua kohti - ihan turhaan.
Ois kannattanu heti aluks kysyä multa,
missä autonavaimet on.
Mähän vaan tein hyvän työn ja laitoin ne talteen!

12 kommenttia:

  1. Mäyräkoira tietää parhaiten :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. MarMa: Näin on! Mäyräkoira tietää, muttei välttämättä kerro!:D

      Poista
  2. Vastaukset
    1. möhönasu: Ehkäpä emäntä ymmärtää kysyä ens kerralla...;)

      Poista
  3. Joo-o, mekin piänenä viätiin pesään kaikki mikä irti saatiin. :D

    Meijän äipän autonavaimet on ollu kadoksissa jo pual vuatta, ei ne sattu oleen sun pesässäs? Meil ne oo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky ja Tuisku: Sanokaa teijän äipälle, et se voi tulla ite tonkimaan mun mansikkakopan. Me tarjotaan sille sit kahvia ja pullaa, löytypä avaimet tai ei!:D

      Poista
  4. Toi on kyl joku naisten juttu; mun sisko ei suostunu lenkiltä tullessa tulemaan kotio, ellei se saanu kantaa matten avaimia juhlallisesti ovesta sisään. Sitte niitä avaimia etitiinki välillä melko lailla samaan tyyliin ko teilläki, ko sisko katto velvollisuudeks pitää niistä huolta kotonaki. Eksoottisin piilopaikka oli saunassa, lauteiden alla lattian nurkassa. Sieltä ei mattekaa ihan ensimmäiseks älynny lähteä kattomaan, Muiskuja sulle kultaseni, mää on tehny comebackin, eli täällä ollaan! t. Mauri-setä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laura ja Mauri: Ensinnäkin tuhat muiskua sulle, mahtavaa et oot taas palannu kuvioihin!<3
      Ehkä toi avainfiksaatio on tyttöjen juttu. Paitsi mun tapauksessani se johtu siitä, et avaimet oli eka juttu, joka osu mun silmiin siitä tavarakasasta eteisen lattialla. Mä oon sanonu emännälle, et tavarat pitäs laittaa paikalleen heti, kun tullaan kotiin, niin ne löytyis sit omilta paikoiltaan. Mut mä oonkin paljon huolellisempi kuin se!;)

      Poista
  5. Mahtava jemma - ei kun siis säilytyspaikka.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaunis Nelli: Eiks ookin? En ymmärrä, miks mua mulkoiltiin ikävästi ton asian takia.:D

      Poista
  6. Meillä pedistä löytyy milloin mitäkin. Aslanin jäljiltä. Pedin alta löytyy mainoslehtisen palasia räkäpalloiksi muokattuina ja piilotettuna. Jos jollakin katoaa esim. vaatekappale, on Aslan vienyt sen. Aina. Ennen pesukone hävitti sukkia nyt ne hävittää Aslan.

    On ihan hyvä pitää ihmiset varpaillaan. Koskaan ei voi tietää jos vaikka kokonainen ovi katoaisi...

    t. Alphonse, nykyään varastelematon, parannuksen tehnyt

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maria: Mä en oo varastellu juuri mitään ja kertaakaan en oo rikkonu mitään, mikä ei oo mun omaa. Siks emäntä ei tajunnukaan ruveta ettimään avaimia mun hengailupaikoista. Mut Aslan, sä ootkin taitava nyysijä. Ja Alphonse, ehkä Aslan ottaa vielä oppia susta ja lopettaa tuhmuuksien tekemisen.
      Muiskut teille, ryöväri ja ex-ryöväri!<3

      Poista