keskiviikko 4. joulukuuta 2013

Mökki myttyyn!




Tehän tiiätte sen naisen,
joka asuu mun luona.
Tuntomerkit: ikävä luonne, ei osaa pistää asioita tärkeysjärjestykseen.
Esimerkiks kotiin palatessaan ei leiki mäyräkoiran kanssa
vaan rupee laittamaan ruokia jääkaappiin ja pyykkejä koneeseen
ja muuta ihan toissijasta.
No, osaan mä leikkiä yksinkin.
Viime aikoina mun suosikkileikki on ollu
puskutraktori-Mirkku.
Oon vähän järjestelly paikkoja ootellessani,
et emäntä suvaitsis jättää turhat hommat ja tehä sen, 
mikä on jokaisen mäyräkoiranomistajan ykkösasia:
pitää mäyräkoira tyytyväisenä.

10 kommenttia:

  1. Onkohan meidän naisihmiset sukua keskenään...? Niihin, meinaan, sopii vähän liian paljon samoja tuntomerkkejä, kuten just toi ikävä luonne ja sit se, että ne eksyy helposti...näyttäs olevan toi asioiden tärkeysjärjestykseen tällääminenkin sellanen juttu, että parannusta vois toivoa täälläkin päässä vallitseviin olosuhteisiin.

    Kyllä tätä pitää ruveta miettimään tosissaan, että olisko tämänkin asia taas koiraneuvoston heiniä. Jos pistää kovan kovaa vastaan, niin saattaa alkaa tapahtua positiivista kehitystä. Tai sitten ei. Ajatteles, Mirkku, jos ne ovatkin jo kaiken avun ulkopuolella...

    t. Aflons

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maria: Kuules, Alfons-veikkoseni, mä luulen, et ainakin tää meijän naisihminen on jo toivoton tapaus. Ja pelottavan paljon samanlaisilta nää meijän molempien naisihmiset vaikuttaa. Mä oon vahvasti ton mäyräkoiraneuvoston kannalla. Ja ehottaisin esityslistalle ykkösasiaks sen, et näille meijän naisille järkättäis viipymättä jonkinlainen mäyräkoiranhoidon tehokurssi.
      Muiskautan ja symppaan sua suuresti, Alfons-kulta!<3

      Poista
  2. Joo, mä yhdyn suhun, Mirkku, ja Alfonsiin. Ihan sama peli täällä. Eilen äippä tuli kotiin sairaalasta, eikä mukamas jaksa hetken vertaa leikkiä ja riehua pienen mäyläkoilansa kanssa. On muka riehuminen kielletty. Pyh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ellieli: Kuka muka voi kieltää mäyräkoiran kanssa riehumisen? Soita heti sille lurjukselle ja sano kova sana. Mäyräkoiran etu on ihmisen ykkösasia olosuhteista riippumatta! (Mun emäntä huutaa nyt tuolta, et mä en saa sanoo tämmösiä asioita ja et sun äipän terveys on ykkösasia.) Parantavat muiskut multa sun äipälle, mut samalla myös pienet torut.<3

      Poista
  3. Tänne vaan Mattekouluun kaikki moiset emännät! Mun matte ko tuli töistä, ni se jätti ostokset kaikki eteiseen eikä vaihtanu vaatteitakaan, vaan me lähettiin heti ulos yhdessä. Sit mä sain ruokaa, ja matte hoiti kohteliaisedti vaatteiden vaihdon ym mun ruokailun aikana. Tää on kaikki vuosien koulutustyön tulos, mutta mattel on nykyään niin syyllinen olo mun oltua yksin koko päivän, että saaan sit erityishuomion iltaisin. Mää kuulema ansaitten sen ko oon niin hyvä terapiakoiraki. Sano matte. Kenekäs matte ilmotetaan siis alokasluokalle mun tyköni? Muiskuja puskutraktorille, t. Mauri-setä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laura ja Mauri: Ei oo totta, miten Mahtava Matte! Mä ilmotan emännän heti sinne Mattekouluun. (Emäntä yrittää tuolta huutaa semmista, et noi puskutraktorikuvat on kahelta semmoselta päivältä, joina mä EN ollut yksin vaan olin saanut olla koko päivän emännän mukana ja silti mökötin ja puskutraktoroitsin, kun tultiin yhessä kotiin. Musta toi on ihan asian vierestä: tultiinpa kotiin yksin tai yhessä, mäyräkoira on silti tärkein!)
      Muiskut sulle, Mauri-kulta, ymmärryksestäs taas kerran!<3

      Poista
  4. Kauhistus, luin ensin otsikon "MÖKKI MYYTIIN", ja pelästyin, että sun mansikkamökki on lähteny muualle! Mutta ei onneks, ja ihan oikein että myttään mökit ja mattet, kun eivät leiki sun kanssa koko ajan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mai: Hui kauhistus, eihän semmosta kauheete tekoo vois tehä, et myis mun mökin! Kiitos symppauksesta!<3

      Poista
  5. Voi noita ihmisiä, meillä on kuule sama meininki. Ensin jääkaappi ja sitten vaatteidenvaihto ja ties mitä muuta - ja sitten vasta minä ja ruoka! Kyllä on tärkeysjärjestys totaalisen pielessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaunis Nelli: Niinpä! Mitäs ne meitä mäyräkoiria hankkii, jos ei kerran ymmärrä omistaa elämäänsä meidän palvelemiseen?;)

      Poista