keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Nyt käy yli ymmärryksen



Mulla on ollu paljon joulupuuhia.
Oon esimerkiks paketoinu lahjoja.
Se on muuten ihan kivaa,
papereitten rapina ja semmonen,
mut yhestä jutusta en hirveesti tykkää:
siitä, ku pitää laittaa pakettiin koirien herkkuja.
Emäntä sanoo, et me lähetetään ne mun kavereille,
mut eiks jolupukki oo sitä varten,
et se tuo herkut kavereillekin kotiin?
Miks mun pitää muka luopua omistani?
Siinä yhessä laulussakin sanotaan,
et äippä on laittanu kystä kyllä,
niin et kai kavereittenkin äipät laittaa herkkuja jouluks?

12 kommenttia:

  1. Voi sua pientä suukkokuonoa :) Mä olen ihan varma ne sun kaverit lähettää sulle herkkupaketteja, joten tasan menee. Tossa kuvassa sun häntä on ihana miniantenni!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuulia: Toivottavasti kamut ymmärtää mun miniantennimaisten uhrausteni arvon!:D

      Poista
  2. Mirkku, aika pienestä täytyy opetella jakamaan, ei se oo luopumista ;) Sä saat varmana niin paljon herkkuja, ettet jaksa kerralla syödä =D

    Terv. Arttu, se ahmatti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mai: Ai sitä sanotaan jakamiseks? En oo oikein oppinu semmosta, ku oon ainoo mäyräkoira tässä talossa. Sä jouduit varmaan jakamaan herkut Bassen kanssa ja oot jalompi luonne.
      Toivottavasti oot oikeessa joulupukin suhteen eli et saan hurjasti herkkuja!:D

      Poista
  3. Onpa toisaankin outoo! Jospa tontut kirjaa sun hyvät ja Joulupukki tua sulle tuplatriplalahjat. Joo, noin se menee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky ja Tuisku: Pitääkin lisätä joulupukin kirjeeseen pari sanaa tosta mun hyvästä teosta. Kiitti, ku kerroitte, miten homma menee! Muiskut!<3

      Poista
  4. Joululahjojen rapina on ihan parhautta. Meillä on paketteja monessa huonessa ja sitten kaikki ovet suljetaan kuonon edestä joka aamu. Ja päivällä. Ja illalla. Kun kotiväki menee saunaa, ne laittaa ovet kiinni, etten pääse avaamaan paketteja. Ihan kuin olisin joskus niitä availlut. En oo, tai ehkä ihan vähäsen.

    Ensi viikolla saa avata paketteja. Jess. Mitä herkumpi sen parempi.

    t. Ollikka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikku: Tossa onkin mahtava motto mäyräkoiran koko elämälle: "Mitä herkumpi, sen parempi!" Muiskut motto-Ollikalle!<3

      Poista
  5. Järkkyä et sun herkut annetaan muille. Mut entäs jos sun kamut taas luopuu omistaan eli sä saat niiltä herkkuja ? Sit menis niinku tasan ja olis reiluu =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaunis Nelli: Kiitti, kamu! Toi ajatus lohduttaa kovasti. Kamut hoi, viime hetken vinkki: tykkäisin saaha herkkuja joululahjaks!;)

      Poista
  6. Ounou. Mut jos on tapahtunu väärinymmärrys taikka huijaus, ja oikeesti ne paketoidut herkut tuleeki sulle?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jalo: Mä NIIN toivon, et sä oot oikeessa. Kiitti lohdutuksesta, kamu, ja muiskut siitä hyvästä!<3

      Poista