perjantai 5. heinäkuuta 2013

Piilossa pitkästä aikaa




Muistattekin varmaan,
että mä piileskelen, kun siihen on aihetta.
Aiheetta en tietenkään mee piiloon.
Tänään oli superhyvä syy:
emäntä ei aikonu ottaa mua mukaan.
Mä oon koko kesän päässy mukaan melkein kaikkialle,
mut tänään emäntä sanoi,
että nyt ei käy.
No, mä sanoin sit kanssa,
että ei käy.
Menin mun mielestä kaikkein parhaaseen piilopaikkaan,
mut voitteko kuvitella:
mut löydettiin melkein heti!
Yritin näyttää supersurkeelta, mut ei auttanu.
Se kovasydäminen nainen ei ottanu mua mukaan.
Mäyräkoiran kosto on suloinen ja 
se tapahtuu juuri silloin, kun koston kohde sitä kaikkein vähiten odottaa...

12 kommenttia:

  1. Pelottaako sua yksin kotona, Mirkkulainen? Meille emäntä osti sellasen haihduttimen sähkötöpseliin, kun alettiin pitää susiulvojaisia, kun se lähti töihin. Nyt me ollaan hiljempaa.
    Tuu pois sängyn alta, asetu sohvalle pötkölles ja mieti, kuinka hienoo on olla yksin kodin valtias :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mai: Ei pelota vaan tympii!:D Mä en oo koskaan jääny ulvomaan enkä tehny mitään tuhmuuksia/tyhmyyksiä, kun oon ollu yksin. Mut ainahan on mukavampi olla yhdessä kuin yksin! Nyt mä alan ajatella, että oon todellinen kodin valtiatar, kun oon yksin. Kiitti vinkistä!:)

      Poista
  2. Onhan se tylsää joo olla yksin mut mä kattelen aina unia sillon. Niis mä oon aina paras ja kaunein...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaunis Nelli: Mä oon paras ja kaunein myös hereillä, sehän kuuluu mäyräkoiran luonteeseen, eikös?;)

      Poista
  3. Voi sua Mirkkulainen :( Me päästään aniharvoin mukaan...tai siltä musta tuntuu. Eilen tosin pääsin mukaan retkelle mehtään ja näin jäniksen. Aika hurjaa! Se oli siinä kahen metrin päässä. Oltiin siis jossain muualla metässä, ku meijän metässä. Mut yhdyn mielipiteeseen,että yksin on kyl tosi TYLSÄÄÄÄÄÄÄÄ! ps. Ymmärrän hyvin miltä eemelistä tuntuu, ku se jäi eilen ihan yksin kottiin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. MarMa: Mä taas pääsen metsään aika harvoin. Jäniksiä meidän kulmilla kuulemma näkyy, mut mä en yleensä huomaa niitä. Enkä kissoja enkä oravia enkä muitakaan semmosia metsäneläimiä. Oon kai silleen aika kaupunkilainen. Mut ihan oikeessa ollaan molemmat: yksin on tylsä olla!

      Poista
  4. Mistä näitä kovasydämisiä naisia oikein tulee? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky ja Tuisku: Siellä, missä on mäyräkoira, on yleensä myös kovasydäminen (ainakin mäyräkoiran mielestä) nainen!:D

      Poista
  5. On se nyt kumma, kunnei tuollaisella ilmeellä sääliä heltynyt. Ilman muuta olis sun pitänyt päästä mukaan. Missä mäyräkoira, siellä ihminen, missä ihminen siellä mäyräkoira!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ellieli: Just noinhan sen pitäis olla. Mutta meillä se ei aina mee niin. Toivottavasti sulla on toinen meno eli pääset aina mukaan!:)

      Poista
  6. Mäyräkoiran kosto on KAAMEA! Luulis sunki matten sen jo tietävän! Meil on näköjäns vähä vastakkaiset taktiikat, ko sää meet piiloon ja mää taas tungen tossa tilantees sit naamalle ja VAADIN huomiota -molempi keino on kyl taatusti yhtä tehokas, eiköhä sunki matte aika pian tuu sit aina kattoon että missäs se Mirkku on... :-) Muiskuja sinne piilopaikkaan! t. Mauri-setä

    VastaaPoista
  7. Laura ja Mauri: Pitäisköhän munkin ruveta kokeilemaan tota naamalleänkeemistaktiikkaa? Se saattais toimia paremmin. Tai sit mun pitää keksiä uus piilopaikka. Muiskut, Mauriseni!<3

    VastaaPoista