perjantai 19. heinäkuuta 2013

Vattuvoro




Pääsin eilen ekaa kertaa vattumettään
mun Typy-kamun kanssa.
Oli kuulkaa mielettömän tuloksellinen reissu.
Mulla oli siellä hovipoimija,
joka keräs niitä vattuja pelkästään mulle.
Sillä aikaa kun se keräs, mä kävin napsimassa marjoja toisten sankoista,
mut kun siitä tuli sanomista, söin sit suoraan puskista.
Samalla reissulla mua erehdyttiin luulemaan metsäneläimeks,
jota Typy on saalistamassa.
Kyllä mua nauratti! 
Näytänkö mä sit ehkä saukolta tai minkiltä tai hilleriltä?
No jokatapauksessa: hirveen hieno reissu.
Kotimatkalta en sit muistakaan mitään,
kun sammuin heti kun pääsin autoon.
"Liikaa vattuja", emäntä sanoi.
Pöh. Se on raitis ilma, joka väsyttää.

8 kommenttia:

  1. Pitäskö sun nimeks muuttaa Mirkusta Marja? Meinaan ku sulle kelpaa manssit ja vaapukat ja vaikka mitkä makiaiset. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky ja Tuisku: Mä voisin olla vaikka Karviainen. Se ois tärpeeks täräkkä nimi munlaiselleni vauhdikkaalle marjarohmulle. Koota ja ärrää ja vauhdikasta menoa!:D

      Poista
  2. slurp sano Mirkku ku vattuja sankosta söi! Ihana retki oli, Tyyneki söi vattuja ku luuli että tykkää niistä ku Mirkkuki söi :) Tänään ei enää maistunut kun ei ollut niin hyvää seuraa metsässä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. SMT: No, heti kun sateet loppuu, lähetään taas puskiin. Kyllä Typyllekin sit taas marjat maistuu, kun Mirkku näyttää mallia!:)

      Poista
  3. Eka ajatus oli et mitenkä sä pikkuinen marjoihin yletät kun mä en yletä vaiks pitkän koivet onkin. Mä poimin mustikoita massuun, ne on namia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaunis Nelli: Se olijust mun mitoille sopivaa vatukkoa! Kiipeilin kiville ja kannoille, jos en muuten ylettynyt herkkuapajille. Mussutetaan marjoja, ne on namia KAIKKI!:D

      Poista
  4. eiks ne emännät muka kuljeta niitä sankoja ja muita astioita mettässä mukana just sen vuoksi, että siitä on mäyräkoiran mukavempi syyä, häh? Niin mää oon aina aatellu, vaikka munki matte on välillä yrittäny selittää muuta. Oot kyllä syötävän söötti vattuvaras, multa saisit suosiolla ihan kaikki marjat heti! Muiskuja! t. Mauri-setä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laura ja Mauri: Niinhän sitä luulis, eetä mäyräkoiraa varten ne astiat on, mut niin ne kivikovat naiset vaan väittää, ettei niistä saa syödä. "Kerää ite", emäntä sanoi mullekin. Mä tuunkin sun apajilles, kun sä oot taas kerran niin kiltti mulle, että antasit mun syödä kaikki herkut. Muiskut, Mauri-kulta!<3

      Poista